Original title:
Sémiotická analýza komunikační kampaně Nadace Sirius "chodicilide.cz"
Translated title:
Semiotic Analysis of Communication Campaign Nadace Sirius "chodicilide.cz"
Authors:
Kutilová, Lucie ; Marcelli, Miroslav (advisor) ; Švantner, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Sociální kampaň Nadace Sirius s názvem "chodicilide.cz" se snaží změnit přístup veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Po předchozím monitoringu, workshopech odborných textech se výsledkem stalo kreativní a mediální řešení kampaně. Kampaň staví především na humoru a provokaci. Vytvořila paralelní svět, kde je přirozenou vlastností létat a chodiči představují osoby se zdravotním postižením. Diplomová práce se bude zabývat sémiotickou analýzou mediálního řešení druhé vlny kampaně směrem k cílové skupině. Práce analyzuje způsoby komunikace použité v kampani s ohledem na účinnost směrem k veřejnosti. V teoretické části je představena sémiotika, problematika sociální reklamy a pojetí hendikepu v diskursu České republiky. Analytická část se věnuje sémiotické analýze mediálního řešení druhé vlny kampaně, konkrétně logu kampaně, vybranému billboardu a televiznímu spotu. Klíčová slova: cílová skupina, denotace, hendikep, kampaň chodicilide.cz, konotace, sémiotická analýza, sémiotika, reklama, sociální reklamaThe Social Campaign "chodicilide.cz" of the Foundation Sirius is trying to change the public's access to persons with disabilities. After the previous monitoring, workshops, technical texts they made a creative and media solutions campaign. The campaign is based primarily on humor and provocation. The Campaign created a parallel world where is flying like the natural properties and walking representing persons with disabilities. The thesis will deal with semiotic analysis of media campaigns addressing it's second wave toward the target group. The thesis analyzes ways of communication used in the campaign in terms of efficiency to the public. The theoretical part presents the semiotics, the issue of social advertising and the concept of handicap in a discourse of Czech Republic. The analytical part focuses on the semiotic analysis of media solutions of the second wave of the campaign, specifically the logo of campaign, selected billboards and television spots. Key words: connotation, denotation, handicap, mythology, social advertising, semiotics, semiotics analyzing, social campaign chodicilide.cz, target group
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/57093