Original title:
Role komunikace v týmově orientovaných FPS hrách
Translated title:
Role of communication in team-oriented FPS games
Authors:
Tuma, Vojtěch ; Gemrot, Jakub (advisor) ; Bída, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Komunikace v týmových počítačových hrách slouží ke koordinaci strategie týmu a sdí- lení vědomostí. Role komunikace byla v této práci prověřena vytvořením několika týmů botů pro CTF mód hry Unreal Tournament 2004. Týmy využívaly různé metody ko- munikace a byla porovnána jejich výkonnost. Jako základ pro implementaci posloužila platforma Pogamut a existující deathmatch bot, který byl upraven pro CTF. Pro srovnání byly vytvořeny tři týmy botů: první tým nevyužíval žádnou komunikaci, druhý tým měl k dispozici sdílení znalostí a třetí tým využíval se sdílením znalostí i ak- tivní komunikaci pro skupinový pohyb. Textový komunikátor využitý pro komunikaci byl vytvořen v rámci této práce. Po uskutečnění několika porovnávacích zápasů bylo zjištěno, že tým bez komunikace nedosahuje horších výsledků než týmy využívající komunikaci. Rozdíl je však velmi malý a může být ovlivněn průběhem experimentů i konkrétní implementací v této práci. 1Communicaton in computer games is used to coordinate a team strategy and for sharing knowledge. The role of communication was examined in this thesis by creating several teams of bots for CTF mode of the Unreal Tournament 2004 computer game. As a base for implementation served the Pogamut platform and an existing deathmatch bot adjusted for CTF mode. For comparison three teams were made: the first was without any communication, the second used knowledge sharing and the third team - apart from knowledge sharing - used active communication for group movement. After several comparing experiments a conclusion was made that the team without communication is not worse than teams using communication. The difference is small and may have been affected during experiments or by specific implementation in this thesis. 1
Keywords:
bot; communication; CTF; FPS games; Pogamut; team; virtual agents; bot; CTF; FPS hry; komunikace; Pogamut; tým; virtuální agenti
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/56060