Original title:
Vzdělávání k lidským právům
Translated title:
Human Rights Education
Authors:
Frišová, Lucie ; Ventura, Václav (advisor) ; Arnoldová, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá oblastí vzdělávání k lidským právům se specifickým zaměřením na inovativní přístupy, které by bylo možné uplatňovat v rámci vyššího odborného a vysokého školství v oblastech zdravotnických oborů, sociálních oborů, oborů charitativní práce, sociální pedagogiky a další příbuzných oborů v oblasti přímé práce s klientem, pacientem či studentem. Práce se snaží popsat z dostupných zdrojů oblast výchovy a formace jedince v oblasti lidských práv. Dále má pak poukázat na současný pohled na vzdělávání k lidským právům a nabídnout inspiraci pro práci na tomto tématu ve výše zmíněných oblastech studijních oborů.This theoretical thesis focuses on area of human rights education with a specific target on innovative approaches, which would be possible to apply in following fields; higher and academic education fields of medical, social work, charity work, social pedagogics and other similar fields, that focus on bringing up professionals for direct client-, patient- or student-care. From available resources this thesis tries to describe field of education and formation of individual in human rights understanding. Besides that, refers to current view on human rights education and provide with inspiration for working with this theme in upper mentioned fields of studies.
Keywords:
competence in human rights; human right themes; Human Rights; Human Rights Education; innovative approaches in education; permanent citizen formation towards human rights; inovativní přístupy ve vzdělávání; kompetence k lidským právům; Lidská práva; permanentní občanská formace k lidským právům; témata lidských práv; vzdělávání k lidským právům
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55632