Original title:
Analýza marketingových aktivit příspěvkové organizace Sportovní zařízení města Jičín
Translated title:
Analysis of the marketing activities of contributory organization, Sports equipment of the Jicin city
Authors:
Petrovický, Martin ; Flemr, Libor (advisor) ; Ruda, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Analýza marketingových aktivit příspěvkové organizace Sportovní zařízení města Jičín Cíle: Cílem práce je analýza současných marketingových aktivit příspěvkové organizace Sportovní zařízení města Jičín. Dále pak zjištění rozsahu těchto aktivit a jejich kvality směrem k zákazníkům. V případě špatného či nedostatečného využití je cílem navržení nových marketingových aktivit. Práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretického základu a praktické části, ve které jsou zpracovány marketingové analýzy a uvedení nových návrhů. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku příspěvkových organizací a jejich vztahu k marketingu, definování jednotlivých marketingových termínů a pojmů a také přiblížení vztahu mezi marketingem a sportovními organizacemi. V praktické části je představena konkrétní příspěvková organizace a její marketingové aktivity, které jsou pomocí dotazníkového šetření a marketingových analýz zkoumány. Poté jsou na základě výsledků doporučeny návrhy, které by mohly vést ke stabilitě či rozvoji marketingových aktivit. Metody: V této práci je použito metody osobního a písemného dotazování, které byly základem pro zpracování výzkumu. Pro hodnocení dat a informací je využito marketingové analýzy SWOT. Výsledky: Pomocí zvolených metod bylo zjištěno, že marketingové aktivity příspěvkové...Title of thesis: Analysis of the marketing activities of contributory organization, Sports equipment of the Jicin city. Aims of the thesis: The aim of the study is to analyze the current marketing activities of contributory organization dealing with sports facilities in Jicin. Next aim is to find the extension and quality of these activities in the relation to customer. In case of poor or inadequate usage of it, the suggestion of new marketing activities is the goal. The thesis consists of two main parts, the theoretical base and practical, which processing of marketing analysis and presentation of new proposals. The theoretical part is focused on the characteristics of funded organizations and their relationship to marketing, definition of marketing terms and concepts, and approaches the relationship between marketing and sports organizations. In the practical part the specific contributory organization is introduced and its marketing activities are investigate using questionnaire exploration and marketing analysis. Then, on the base of the results, suitable proposals are recommended, which could lead to stability and development of marketing activities. Methods: In this analysis is used of the method for personal and written interviews, which were the basis for development research. For the...
Keywords:
marketing; marketing activities; semi-budgetary organization; Sports facilities of the town Jičín; marketing; marketingové aktivity; příspěvková organizace; Sportovní zařízení města Jičín
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55606