Original title:
Real-time logická hra s umělou inteligencí s využitím plánování
Translated title:
Real-lime logical game with artificial intelligence using planning techniques
Authors:
Pilař, Pavel ; Balyo, Tomáš (advisor) ; Bardiovský, Vojtěch (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat logickou hru s umělou inteligencí. Hráč se ve hře snaží zadržet protivníka řízeného umělou inteligencí v dané úrovni po určitou dobu pomocí různých prostředků. Umělá inteligence protivníka je zajištěna pomocí plánování. Tato práce detailně popisuje princip této hry, její návrh a následnou implementaci, včetně rozboru různých možností při implementaci a vysvětlením výběru dané možnosti v naší implementaci.The goal of this work was to design and implement a logical game with artificial inteligence. In the game the player is trying to hold an opponent driven by artificial inteligence inside a given level for a given time by using various instruments. The artificial inteligence is implemented using planning. The work describes game principles, game design and subsequent implementation, including analysis of the chosen and alternative implementation options.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55402