Original title:
Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby.
Translated title:
Paola Mastrocola vs. Contemporary Italian Society. Thematic analysis of author's narrative and essay works.
Authors:
Macháčková, Michaela ; Flemrová, Alice (advisor) ; Čaplyginová, Olga (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je tematická analýza literární tvorby současné italské spisovatelky Paoly Mastrocoly. V úvodu práce je krátké představení autorky (její biografická a bibliografická data). Dále je pak proveden výzkum nejdůležitějších návratných témat, nacházejících se v autorčině tvorbě (prozaické i esejistické). Následující část je zaměřena na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou. V závěru práce je shrnuta tematická analýza a hlavní, společné rysy tvorby Paoly Mastrocoly. Nakonec je zde načrtnut obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl. Klíčová slova: italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologieThe topic of this thesis is a thematic analysis of literary works of contemporary Italian writer Paola Mastrocola. The introduction is a short introduction of the author (her biographical and bibliographical data). After that there is a research of the most important topics that are shown the most in the Mastrocola's works (both prose and essays). The following section focuses on the artist's work with exaggeration, the use of irony or humor and comic elements, the difference between direct and indirect criticism. The conclusion summarizes the thematic analysis and the main common attributes of Paola Mastrocola's production. Finally, there is a sketched picture of contemporary Italian society, which the reader gains from her works. Key words: Italian literature, modern society, family, school system, education, intolerance, individual, prose for adults, prose for kids, essay, technology
Keywords:
education; essay; family; individual; intolerance; Italian literature; modern society; prose for adults; prose for kids; school system; technology; esej; intolerance; italská literatura; jedinec; moderní společnost; próza pro dospělé; próza pro děti; rodina; technologie; vzdělání; školství
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/55028