Original title:
Rozvoj integrace žáků v prvním ročníku základní anglické školy, pro něž je anglický jazyk dalším jazykem
Translated title:
Developing of the inclusion of Key Stage 1 pupils in the first year with English as an additional language
Authors:
Novotná, Aneta ; Wildová, Radka (advisor) ; Rychlíková, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je seznámit tená e s jedním z mnoha trend ve vývoji anglických primárních škol. Trend je p esn ji formulován v názvu této diplomové práce a to jako rozvoj integrace žák v prvním ro níku Key Stage 1 základní školy, pro n ž je anglický jazyk jejich dalším jazykem. Diplomová práce p inese v teoretické ásti popis struktury primárního anglického školství a detailn jší popis primární komunitní základní školy. Dále budou popsány trendy a pom cky ve vzd lávání žák s EAL v klí ových p edm tech, kterými jsou v prvním ro níku Key Stage 1 Anglický jazyk, Matematika a V da. St žejním oddílem je praktická ást v této diplomové práci. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí tzv. p ípadové studie v prvním ro níku Key Stage 1 na anglické základní komunitní škole v m st Derby. Pro komplexnost této p ípadové studie byly zadány t i dotazníky a realizována modelová lekce. První dotazník pro žáky v prvním ro níku, druhý jejich rodi m a t etí pro t ídní u itelky a její dv asistentky. Následn byla zrealizována modelová lekce s výzkumnou skupinou. Získané poznatky bude možné aplikovat do plánování hodin na eských základních školách, za p edpokladu, že ve t íd jsou vyu ováni žáci - cizinci, kterých v posledních letech v eských školách rapidn p ibývá. Klí ová slova První stupe základní školy - první...The aim of this master thesis is to present one of many trends in the development of english primary schools. The trend is more precisely defined in the name of this master thesis and namely as "Developing of the inclusion of Key Stage 1 pupils in the first year with English as an additional language." In the theoretical part, this master thesis shall bring a description of the structure of english primary schools, more detailed description of primary community school and the characteristic of pupils with EAL. Furthermore trends and requisites for education of pupils with EAL (English as additional language) in core subjects which are English, Mathematics and Science in the first Year of Key Stage 1 shall be described. The practical part is the crucial part in this master thesis. Qualitative research shall be carried on by means of case study in the first year of Key Stage 1 at community primary school in Derby which is a city in England. For complexity of this case study were placed three questionnaires and realization of a model lesson. The first questionnaire was placed for pupils in the first year, the second one for their parents and the third one for the class teacher and her two assistants. Afterwards a model lesson with the sample group was realized. The acquired knowledge may be applied in...
Keywords:
Community Primary School in England; EAL - English as an additional language; KS1 - the first year; Subjects at schools adapted for pupils with EAL; The pupils with EAL; Anglický jazyk jako další jazyk; Komunitní základní škola v Anglii; pro nějž anglický jazyk je jeho dalším jazykem; pro něž anglický jazyk není jazykem mateřským; První stupeň základní školy - první rok; Předměty na základní škole přizpůsobené pro žáky; Žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/54957