Original title:
Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů
Translated title:
Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates
Authors:
Douděrová, Lucie ; Váňa, Tomáš (advisor) ; Just, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná bakalářská práce Předvolební strategie v české prezidentské kampani 2012/13 - srovnání stranických a nestranických kandidátů se zabývá kampaní před prvními přímými prezidentskými volbami v České republice v roce 2013, zvláště se pak soustředí na jednotlivé kandidáty a jimi zvolené předvolební strategie s přihlédnutím k jejich stranické příslušnosti. Jedná se o deskriptivní analýzu jednotlivých kampaní vycházející z kritérií Daria Skrzypińského a následnou komparaci jednotlivých klasifikovaných prvků (komunikační strategie, finanční strategie a strategie vztahů mezi jednotlivými kandidáty) a zohledněním případné stranické příslušnosti daného kandidáta. Teze ověřované v této práci se soustředily na výchozí pozici obou skupin kandidátů, výhody či nevýhody jejich kampaní v porovnání s druhou skupinou a úspěšnost jednotlivých kampaní.The bachelor thesis Election strategy of candidates in Czech presidential campaign 2012/2013 - comparison of party and non-party candidates assesses the election campaign before the first direct vote presidential elections in the Czech Republic in 2013 with regards to the party classification of the candidates. The thesis consists of descriptive analysis of each campaign according to Dariusz Skrzypiński's criteria and a comparison of those criteria (communication strategy, financial strategy and strategy of relations between candidates) within the party and the non-party candidate campaigns. The assumptions verified in this thesis focus on both party and non-party candidates, advantages and disadvantages of their strategies and their comparison.
Keywords:
Czech presidential elections 2013; direct vote; election campaign; election strategy; political marketing; presidential candidates; politický marketing; prezidentské volby v ČR 2013; prezidentští kandidáti; předvolební kampaň; předvolební strategie; přímá volba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53026