Název:
Rychlá implementace procedurálních 3D textur
Překlad názvu:
Rychlá implementace procedurálních 3D textur
Autoři:
Frívaldský, Dalibor ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Procedurally generated noise textures play a key part in the world of computer graphics. However, their computation is very time consuming. Generating noise for rendering of photo-realistic scenes may require large amount of hardware resources. Efficient use of these resources is beneficial in the trend of ever-increasing amount of details in the rendered scenes. In this thesis we develop a series of optimized algorithms for the popular Improved Perlin noise and the new Gabor noise. We will employ SIMD features of the modern generation of general purpose processors to achieve efficient use of hardware resources. These algorithms will be integrated into the MentalRay ray-tracing rendering engine and their effectiveness demonstrated in various scenes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Procedurální šumové textury hrají klíčovou roli ve světě počítačové grafiky. Jejich výpočet je však časově náročný. Generování šumu pro renderování realistických scén může vyžadovat velké množství hardwarových prostředků. Efektivní využití těchto zdrojů je žádoucí vzhledem k trendu neustále se zvyšujících detailů v renderovaných scénách. V této práci vyvineme sadu optimalizovaných algoritmů pro známý Vylepšený Perlinův šum a nový Gaborův šum. S využitím SIMD prostředků moderní generace procesorů dosáhneme efektivního využití hardwarových zdrojů. Tyto algoritmy následně zaintegrujeme do renderovacího systému MentalRay a budeme demonstrovat jejich efektivitu v různých scénách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
3D; počítačová grafika; procedurální textura; rendering; 3D; computer graphics; procedural texture; rendering