Original title:
Outsourcing v Indii
Translated title:
Outsourcing in India
Authors:
Pelčíková, Lucie ; Štipl, Zdeněk (advisor) ; Hříbek, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o rozvoji outsourcingového průmyslu v Indii, jeho příčinách a důsledcích. Věnuje se také outsourcingu v jiných zemích a popisuje spolupráci těchto zemí s Indií. Cílem práce je zjistit, zda je outsourcing pro Indii pouze dočasná záležitost, či zda jsme svědky rozvoje zcela nového odvětví služeb, které bude zásadním způsobem definovat indickou budoucnost. Práce proto rovněž zkoumá situaci v partnerských zemích, sleduje jejich vztah k indickému prostředí a jejich tendence služeb zprostředkovaných outsourcingovými firmami využívat. Prezentovány jsou také názory odborníků a dalších autorit zabývajících se tímto tématem, které, jak pevně doufám, čtenáři dopomohou k utvoření vlastního názoru.This thesis is about the development of outsourcing in India, its cause and consequences. It also presents outsourcing in other countries and describes the cooperation between these countries and India. The aim of this thesis is to find out whether outsourcing in India is only a temporary matter or whether we are witnessing a development of an entirely new way of services that will radically define India's future. The thesis also examines the situation in partner countries, their relationship to India and their tendency to use outsourcing. There are also presented opinions of various specialists and other authorities dealing with this topic, too. I believe that these opinions would help the reader to form their own view.
Keywords:
business; call centers; free market; global business; India; outsourcing; byznys; call centra; globální obchod; Indie; outsourcing; volný trh
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51940