Original title:
Realtime library for procedural generation and rendering of terrain
Translated title:
Realtime library for procedural generation and rendering of terrains
Authors:
Kahoun, Martin ; Horáček, Jan (advisor) ; Šik, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Techniques for procedural generation of the graphics content have seen widespread use in multimedia over the past thirty years. It is still an active area of research with many applications in 3D modeling software, video games, and films. This thesis focuses on algorithmic generation of virtual terrains in real-time and their real-time visualization. We provide an overview of available approaches and present an extendable library for procedural terrain synthesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)Techniky procedurálního generování grafického obsahu zažily za po-sledních třicet let širokého užití. Jedná se o stále aktivní oblast výzkumu s aplikacemi v 3D modelovacím software, videohrách a filmech. Tato práce se zaměřuje na algoritmy pro generování a zobrazování virtuálních terénů v reálném čase. Prezentujeme přehled dostupných metod a některé z nich poskytujeme v rámci rozšiřitelné knihovny pro syntézu procedurálních krajin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
fractal landscape; level of detail; procedural terrain; fraktální krajina; procedurální terén; úroveň detailů
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51668