Original title:
Sociální reklama a její vliv na chování lidí
Authors:
VYSOTSKAYA, Diana Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská ráce se zabývá sociální reklamou, konkrétně vlivem sociální reklamy na chování lidí. Cílem bakalářské ráce je nahlédnout na sociální reklamu z několika ersektiv a zjistit do jaké míry sociální reklama ovlivňuje ostoje a chování lidí, do jaké míry je známá ve solečnosti a do jaké míry je efektivná. V teoretické části ráce jsou objasněny ojmy, jako je sociální reklama a její secifikum, dělení a zůsoby ovlivňování a maniulování emocími člověka. raktická část orovnává data získaná z teoreticko-metodologického základu s daty získanými ři dotazování. raktická část také obsahuje interretace výsledků mého výzkumu vzhledem ke stanoveným hyotézam.This bachelor thesis is working on social advertising, specifically on the influence of social advertising on the people's behavior. The aim of this bachelor thesis is to look at social advertising from several perspectives to find out to what extent social advertising affects attitudes on people's behavior, level of popularity and efficacy in community. In the theoretical part of the work were clarified concepts of social ads and it's particularity, division and ways of influencing a manipulating on people. The practical part compares the data obtained from the theoretical-methodological basis with the data obtained from interviewing. The practical part also contains the interpretation of the results of my research on the base of hypotesis
Keywords:
influence of social advertising on the people's behavior; people's emotions; social advertising; emocí člověka; sociální reklama; vliv sociální reklamy na chování lidí Citation: VYSOTSKAYA, Diana. Sociální reklama a její vliv na chování lidí. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/46663