Original title:
Mathematics classroom and collective reflection
Translated title:
Vyučování matematice a kolektivní reflexe
Authors:
Tichá, Marie ; Macháčková, Jana ; Hošpesová, A. Document type: Papers Conference/Event: SEMT ´05, Praha (CZ), 2005-08-21 / 2005-08-26
Year:
2005
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The core of the paper is an example of the cooperation between two researchers (teacher educators) and one practicing teacher on a teaching experiment (via individual and collective reflections) to illustrate how collective reflection helps to understand the environment of mathematics classroom and thus, in our opinion, to improve teacher´s professionality and the teaching/learning process and also research in didactics of mathematicsJádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů
Keywords:
elementary school teachers; individual and collective reflection; qualified professional competence Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/05/2444 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: International Symposium: Elementary Math Teaching - Proceedings, ISBN 80-7290-220-2
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0110778