Original title:
Návrh zařízení pro měření elastokinematiky zavěšení kol
Translated title:
Design of Device for Vehicle Suspension Elastokinematics Measurement
Authors:
Pohořelský, Petr ; Vančura, Jan (referee) ; Hejtmánek, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
V diplomové práci jsem se soustředil na problematiku týkající se poddajnosti zavěšení kola. Práce je pojata především jako detailní konstrukční návrh zařízení určeného pro měření a záznam elastické deformace systému zavěšení kol automobilu. Teoretickou části je rešerše stávajících zařízení a problematiky s tím související. V práci se taký zabývám popisem jednotlivých částí navrženého zařízení a analýzou napjatosti navrhnutých součástí. V případě realizace, práce obsahuje celkovou kalkulaci. Pro vyhodnocení případného měření je uveden také návrh měřícího řetězce, metody vyhodnocení výsledku při měření na tomto zařízení a teoretická analýza nepřesnosti měření.
In my dissertation, I was concentrated mostly on a pliability of problematic of wheel´s suspension. My thesis is mostly a detail design proposal of a device, which is determined for a measurement and record of wheels suspension system´s elastic deformation. My theoretical part of this thesis is a search of existing devices and its problematic. The other part of my dissertation is a description of individual parts of my designed device and also an analysis of designed components´ intension. My thesis includes calculation, for case of realisation. There is also a design of measuring chain, methods of results´ evaluation after measuring with this device and theoretical analysis of measurement´s inaccuracy.
Keywords:
elastic deformation; Elastokinematics; wheel suspension; elastická deformace; elastokinematika; poddajnost kola
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66553