Název:
Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
Překlad názvu:
Double drum synchronized control of hydraulic vibratory roller ARP95
Autoři:
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
This thesis presents solution of synchronized two smooth drum steering of tandem vibratory roller ARP 95. During the development of this machine was found insufficient synchronization of two drums. The above-described problem was solved by modifying the steering block. The correct evaluation of data measurement and understanding of the machine behaviour led to elimination of the problem. The main result of this thesis is elimination of unsynchronized behavior of two drums. Thanks to this was achieved maximum deviation between two drums 0,2°. Synchronized steering is very important for modifying the surface of the asphalt roads around the sidewalks and currently the machine ARP 95 produced by AMMANN is the top of the market when it comes to the synchronized steering.
Klíčová slova:
ARP95; brzdicí ventil; hydraulika; synchronizované řízení; tlaková váha; vibrační válec; ARP 95; hydraulics; overcentre valve; pressure compensator; synchronized steering; vibratory roller
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66314