Original title:
Využití nástrojů Business Intelligence k zefektivnění zákaznického centra
Translated title:
Using the Tools of Business Intelligence in Customer Care Center
Authors:
Mencner, Jacek ; Luhan, Jan (referee) ; Kříž, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení Business Intelligence. Hlavním úkolem je analýza procesů kontaktu zákazníka, na jejíž základě bylo navrženo řešení Business Intelligence. Díky získaným poznatkům jsou navrženy změny pro zefektivnění procesu kontaktu zákazníka. V první části práce jsou uvedeny teoretické základy Business Intelligence. V druhé části je zpracována analýza současného stavu a návrh vlastního řešení.
This master's thesis deals with proposal of Business Intelligence solution. The main task is analysis of Customer Care processes, based on which the Business Intelligence solution has been designed. Thanks to obtained knowledge changes has been made to get more effective contact process. The first part of the thesis describes the theoretical foundations of Business Intelligence. In the second part is analysis of the current situation and solution proposal.
Keywords:
Business Intelligence; Customer Care; Data Warehouses; database; ETL; reporting; Business Intelligence; databáze; datové sklady; ETL; reportování; zákaznické centrum
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66163