Original title:
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Translated title:
Bycicle with Combustion Engine and Electrical Transfer of Power
Authors:
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (referee) ; Vorel, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
The objective of this semester thesis is design of the control algorithm, needed control and power circuits and PCB design for the unfinished bicycle concept with a combustion engine and electric power transmission. The control algorithm had to be designed to make efficient use of the combustion engine performance and to minimalize the fuel consumption and noise level of the device. All circuits are fully implemented by analog components for which were designed printed circuit boards using program Eagle and this boards were revived and debugged.
Keywords:
Combustion engine; DC/DC converter; Electric motor drive; Hybrid drive; Motor bike; Rectifier; Synchronous generator with PM; DC/DC měnič; Elektropohon; Hybridní pohon; Motorové kolo; Spalovací motor; Synchronní generátor s PM; Usměrňovač
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/65938