Original title:
Porovnání nákupní atmosféry dvou vybraných maloobchodních jednotek
Translated title:
Comparison of buying atmosphere of two chosen retail units
Authors:
BAREŠOVÁ, Aneta Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce bylo porovnání nákupní atmosféry dvou vybraných maloobchodních jednotek. V první části byly na základě prostudované odborné literatury popsány obchod, velkoobchod, maloobchod a s tím související prvky nákupní atmosféry. V druhé části práce byly nejdříve popsány obě maloobchodní jednotky. Druhým krokem byl sběr dat, první metodou sběru byly řízené rozhovory uskutečněné s majitelkami obou maloobchodních jednotek. Druhou metodou bylo dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi zákazníky obou maloobchodních jednotek a to buď tváří v tvář, nebo online dotazováním. Na základě těchto dat byly maloobchodní jednotky porovnány a vytvořeny návrhy na zlepšení nákupní atmosféry maloobchodních jednotekThe main aim of the thesis was a comparison buying atmosphere chosen two retail units. The first part of thesis was based on the studied literature, there has been described trade, wholesale, retail and elements of the buying atmosphere. In the second part of thesis were described chosen retail units. The second step was to analyze the data, which were obtained by two methods. The first method was structured interviews with owners of retail units. The second method was a survey that was conducted with customers of the retail units, either face to face or online questioning. Based on these data were compared retail units and created proposals to improve the atmosphere of buying retail units.
Keywords:
Customer; Marketing research; Personal; Presentation of goods; Retail units; Services; Shopping atmosphere; Store design; Store layout; Dispoziční řešení; Maloobchodní jednotky; Marketingový výzkum; Nákupní atmosféra; Personál; Prezentace zboží; Služby; Store design; Zákazníci Citation: BAREŠOVÁ, Aneta. Porovnání nákupní atmosféry dvou vybraných maloobchodních jednotek. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/48722