Název:
Nový didaktický přístup k výuce nemocí a chorobných stavů člověka na ZŠ se zaměřením na všeobecnou informovanost a osvětu
Překlad názvu:
New didactic approach to teaching of the topic of human diseases and its conditions at the elementary school with a focus on general awareness and enlightenment
Autoři:
FÜRSTOVÁ, Anežka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Znalost příčin a projevů běžných lidských onemocnění a schopnost aplikace poznatků o jejich prevenci a léčbě je jedním z očekávaných výstupů hodin přírodopisu v osmé třídě základní školy, jak je ustanovuje RVP ZV. Cílem této práce je vytvořit praktickou vizuální pomůcku v podobě didaktické deskové hry, která by pomohla učitelům předat problematiku lidských nemocí svým žákům odlehčenou, ale efektivní formou. Teoretická část práce zahrnuje biologická východiska zabývající se fyziologickou podstatou onemocnění a osvětou mladých lidí, didaktická východiska mapují aktivizující metody výuky a předkládá rozbor učebnic přírodopisu. Praktická část je věnovaná samotné deskové hře a orientačnímu testovému šetření, které ověřuje její vliv na úroveň osvojených poznatků žáky.Knowledge of origin and symptoms of common human diseases as well as aplication of finding how prevent and cure them is one of expected performances of biology lessons at 8th grade of czech elementary school. The aim of this thesis is to create a visual teaching tool in the form of an educational board game, which would assist teachers with handing the topic of diseases over to students in effective and relaxed way. Theoretical part of the thesis includes biological data physiology of human disease and description of youth enlightenment. There are also didactic data describing proactiv teaching methods and an analysis of some biology textbooks. In practical part of the thesis is a description of the educational board game and test inquiry which demonstrates, that the board game leeds to acquire important facts about human diseases.
Klíčová slova:
didaktická desková hra; nemoci člověka; osvěta; prevence; educational board game; enlightenment; human diseases; prevention Citace: FÜRSTOVÁ, Anežka. Nový didaktický přístup k výuce nemocí a chorobných stavů člověka na ZŠ se zaměřením na všeobecnou informovanost a osvětu. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47881