Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a společnost (dělitelnost přirozených čísel).
Original title:
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a společnost (dělitelnost přirozených čísel).
Translated title:
Interdisciplinary relationships at the level of the planned curriculum in the educational areas of Mathematics and its Applications and Man and the Society.
Authors:
KOHOUTOVÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je připravit sadu úloh z tematické oblasti číslo a proměnná, dělitelnost přirozených čísel, která by integrovala vybrané kurikulum ve vzdělávacích oblastech - Matematika a její aplikace, Člověk a společnost. Práce je rozdělena na dvě části. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného téma. Druhá část obsahuje zpracované vybrané kurikulum (se zaměřením na dělitelnost přirozených čísel) z pohledu vzdělávacích oblastí Matematika a její aplikace a Člověk a společnost. Praktickou část mohou využít učitelé jako přípravu k výuce mezipředmětových vztahů. U všech příprav je uvedeno řešení.The main aim of this diploma thesis is to make a collection of problems out of the thematic topic of number and variable, and divisibility of natural numbers which integrates the chosen curriculum in the educational area of Mathematics and its Applications and Man and the Society. The work is divided into two parts. The first part focuses on the theoretical background of the topic. The second, practical part includes the chosen curriculum (in terms of divisibility of natural numbers) from the point of view of the educational areas of Mathematics and its Applications and Man and the Society. The practical part can be used as a material for interdisciplinary teaching. There are also solutions for each piece of the material.
Keywords:
curriculum; divisibility of natural numbers.; interdisciplinary relationships; preparation of teaching material; Teaching; dělitelnost přirozených čísel.; kurikulum; mezipředmětové vztahy; příprava učitele na vyučování; Vyučování Citation: KOHOUTOVÁ, Veronika. Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a společnost (dělitelnost přirozených čísel).. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44841