Original title:
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
Translated title:
The Concept Maps and their use in physics teaching in basic schools
Authors:
NEPOMUCKÁ, Jana Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá možným přínosem využití pojmových map ve výuce fyziky na základní škole. Popisuje konkrétní metodické postupy zařazení pojmových map do jednotlivých fází vyučovacího procesu. Autorka formuluje pozitiva i negativa této aktivizující metody jak z hlediska žáků, tak i učitelů. Práce se opírá o teoretické poznatky získané z literatury i o autorčiny pedagogické zkušenosti.This thesis deals with the possible benefits of using conceptual diagrams in teaching physics at elementary school level. It describes specific methodologies for incorporating conceptual diagrams into the individual phases of the teaching process. The author formulates the benefits and disadvantages of this activating method from the perspective of students as well as teachers. The thesis draws on theoretical knowledge acquired from literature and also from the author´s own pedagogical experience.
Keywords:
activating methods; concept maps; cooperative learning; creativity; Keywords: frontal education; aktivizující metody; Klíčová slova: frontální výuka; pojmové mapy; skupinové vyučování; tvořivost neboli kreativita Citation: NEPOMUCKÁ, Jana. Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/40899