Název:
Modelování a animace biologických struktur
Překlad názvu:
Modeling and animation of biological structures
Autoři:
Matulík, Martin ;
Bílek, Michal (oponent) ;
Maxa, Jiří (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze] [eng]
Následující práce se zabývá problematikou digitálního modelování a animace biologických struktur. Probrány jsou v praxi používané softwarové nástroje pro počítačové generování obrazů (CGI) i nástroje pro specifické činnosti dostupné uvnitř vybraného programového prostředí. Z modelovacích přístupů jsou diskutovány nástroje vhodné k vytvoření a znázornění zvolených struktur, stejně jako nástroje nepostradatelné pro jejich následnou animaci. Diskutovány jsou také možné renderovací přístupy a jejich parametry ve vztahu k vlastnostem výsledných počítačově generovaných obrazů. Výše uvedené postupy budou v následujícím projektu použity pro modelování, fyzikální simulaci a animaci průtoku erytrocytů cévou krevního řečiště. Výstupem by měla být sada digitálních obrazů vhodná ke tvorbě videosekvence obsahující výše uvedenou animaci ve formě stravitelné koncovým uživatelem.
Following work deals with subject matter of digital modelling and animation of biological structures. Software tools for computer generated images (CGI), well proven in common practice, are evaluated, as well as tools for specific activities, available inside chosen software environment. Among vast pool of modelling approaches are discussed tools suitable for creation and representation of selected structures, along with tools essential for their consequent animation. Possible rendering approaches and their parameters in relation to qualities of resulting computer-generated images are discussed as well. Above-mentioned approaches will be consequently utilized for modelling, physical simulation and animation of erythrocyte’s flow throughout blood vessel in following project. Resulting output of that work will be based on series of digital images, suitable for creating video-sequence containing abovementioned animation in end-user digestible form.
Klíčová slova:
animace ;
Autodesk MAYA ;
Biovizualizace ;
CGI ;
dávkové zpracování souborů ;
fyzikální simulace ;
fyzikálně správné osvětlení. ;
krevní oběh ;
krycí materiály ;
modelování biologických struktur ;
polygonální modelování ;
počítačově generované obrazy ;
procedurální materiály ;
renderování ;
renderování v příkazové řádce ;
sekvencér ;
simulace částic ;
struktura dramatu ;
vizuálně atraktivní obsah ;
vědecká komunikace ;
získávání dat ;
řeč obrazů ;
animation ;
Autodesk MAYA ;
batch file processing ;
Bio-visualization ;
biological structures modelling ;
blood flow ;
CGI ;
command line rendering ;
computer generated imagery ;
data acquisition ;
dramatic structure ;
particle simulation ;
physical simulation ;
physically accurate lighting. ;
procedural materials ;
rendering ;
scientific communication ;
sequencer ;
surface materials ;
visual language ;
visually appealing content
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/65463
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-316828
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce