Název:
Pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi
Překlad názvu:
A perspective of students from Faculty of Education of University of South Bohemia in České Budějovice on alternative attitudes in education and on potential application of these methods in their practise
Autoři:
MIESBAUEROVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na subjektivní pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi. Součástí práce je literární rešerše charakterizující jednotlivé typy alternativních škol a alternativní přístupy ke vzdělávání. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a s využitím didaktického testu. Na průzkumu spolupracovalo 139 studentů Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Ve výsledkové části práce jsou zahrnuty zjištění, která poukazují na skutečnost, že většina respondentů by prvky alternativního vzdělávání do vlastní praxe zařadila a to i přesto, že jen málo z nich má osobní zkušenost s návštěvou některé z alternativních škol. Vyšší procento dotazovaných uvedlo, že informace o alternativním vzdělávání spíše nemají, což potvrdil didaktický test znalostí. Průměrná úspěšnost respondentů byla 50%.The thesis is focused on a subjective perspective of students from Faculty of Education of University of South Bohemia in České Budějovice on attitudes in education and on potential application of these methods in their practise. In this thesis is covered general exploration which characterizes particular types of alternative schools and alternative approaches in the process of education. Data were gained from questionnaire and with usage of didactical test. On research were participated 139 students from Faculty od Education of University of South Bohemia in České Budějovice. In the result part are covered finding outs which refer to fact that most of students would use alternative attitudes during their practise even if only small part of them have ever visited any of alternative schools. The higher percentage of respondents answered that they have only limited information about alternative education which was verified by didactical test. The average access from the test was 50%.
Klíčová slova:
alternativní vzdělávání; Daltonský plán; Jenský plán; moderní alternativní přístupy; Montessori; pragmatismus; reformní pedagogika; Waldorfská pedagogika; alternative education; Dalton School; Jena Plan; modern alternative approaches; Montessori; pragmatism; reformative pedagogy; Waldorf School Citace: MIESBAUEROVÁ, Lucie. Pohled studentů PF JU na alternativní přístupy ve vzdělávání a na případné využití těchto metod ve vlastní praxi. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/48448