Original title:
Význam a využití marketingu ve vybrané české firmě
Translated title:
Importance and use of marketing in chosen Czech company
Authors:
DUDKOVÁ, Iveta Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit, zda vybraná firma využívá marketing a případně navrhnout změny, které by vedly ke zlepšení stávající situace. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury. Praktická část analyzuje, zda vybraná firma využívá principy marketingu. Tato část zahrnuje řízený rozhovor s ředitelkou supermarketu Terno v Českých Budějovicích. Závěr práce je zaměřen na analýzu stávající situace ve firmě. Jsou vyhodnoceny výsledky a navrženy případné změny.The aim of bachelor thesis is to find out whether the chosen company uses marketing and to propose changes leading to an improvement of the current situation. The theoretical part is based on the study of academic literature. The practical part analyses whether the chosen company uses principles of marketing. This part involves a controlled interview with the director of supermarket Terno in České Budějovice. The conclusion of the thesis is focused on the analysis of the current situation in the company. Results are evaluated and potential changes are proposed.
Keywords:
company; customer; marketing; marketing management; marketing mix; needs; wish; firma; marketing; marketingové řízení; marketingový mix; potřeby; přání; zákazník Citation: DUDKOVÁ, Iveta. Význam a využití marketingu ve vybrané české firmě. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/41891