Original title:
Event Marketing - manuál úspěšného eventu
Translated title:
Event Marketing - Successful Event Manual
Authors:
Roubíček, Jan ; Chocholoušek, Michal (advisor) ; Ladislav, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá syntézou a hodnocením aktivit event marketingu na sportovních akcích. Mimo sestavení manuálu na úspěšnou, nabízí subjektivní i objektivní návrhy ke zlepšení některých praktik.
Organizačního manuálu bylo docíleno polostrukturovaným rozhovorem s dvěma skupina pořadatelů běžeckých akcí. Jedna skupina pořádá seriál RunTour, tedy zaběhlý event a druhá je teprve ve fázi příprav, na níž je ukázáno, ve které fázi organizace vstupuje event marketing do plánu.
Práce v textu nabízí přehled event marketingových aktivit sponzorů, tj. trendů na trhu a na konci vše shrnuje v ucelený seznam kroků a schéma, které k úspěšnému eventu povedou, což je i hlavním přínosem práce.This thesis concerns with syntesis and evaluation of event marketing activities at sports events. Besides assembling a functional manual, it offers subjective and objective suggestions how to improve some best practices.
Organizational manualu was set up using a semistructured survey of two sports events organizer groups. One of them is accountable for RunTour series, the other is preparing a brand new event. Where event marketing comes into play when organizing a new event is shown on the later one.
Thesis offers an overview of sponsors event marketing activities, hence maret trends, as both organizing subjects are capacities in their field and at the end of the thesis, all is summarized to a severa steps guide n how to organize a succesfull event implementing event marketing functionality. There is also a scheme for better visibiity of this complex matter. These are also main contributions of the paper.
Keywords:
běh; event; organizace eventu; sponzoring; sportovní event