Original title:
Primáti v českých ZOO a možnosti jejich využití v mimoškolních aktivitách dětí a mládeže
Translated title:
Primates in Czech ZOOs and possibilities of their use in extracurricular activities of children and young people
Authors:
Hepnarová, Věra ; Vančata, Václav (advisor) ; Přívratský, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem českých zoologických zahrad a jejich využitím a významem při mimoškolních aktivitách dětí a mládeže. Kromě ochrany ohrožených druhů primátů hrají zoologické zahrady důležitou osvětovou roli. Vzdělávání žáků a studentů je zajišťováno nejen pozorováním rozličných druhů primátů, ale lze ho doplnit i speciálními vzdělávacími výukovými programy. V této práci je také možné se seznámit s chovem zajímavých druhů primátů, vhodných pro mimoškolní a zájmové aktivity dětí a mládeže a českými zoologickými zahradami, které se jejich chovem zabývají. Klíčová slova: mimoškolní aktivita, primáti, zoologická zahradaPrimates in Czech ZOOs and possibilities of thein use in extracurricular activities of children and young people Bachleor thesis is dedicated to Czech zoological gardens, it's utilization and importance in extracurricular activities of children and youth. Apart from protection of endangered primate species zoological gardens take an important educational role. Student's education is provided by observation of different primate species and also by special educational programes. It gives opportunity to become familiar with breeding interesting primate species, which are suitable for extracurricular activities of children and youth. As well with Czech zoological gardens which deal with breeding. Keywords: extracurricular activity, primate, zoological garden
Keywords:
extracurricular activity; primate; zoological garden; mimoškolní aktivita; primáti; zoologická zahrada
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51313