Original title:
Dynamická simulace tuhých těles na programovatelných GPU
Translated title:
Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Authors:
Cséfalvay, Szabolcs ; Kmoch, Petr (advisor) ; Kolomazník, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The goal of this work is to create a program which simulates the dynamics of rigid bodies and their systems using GPGPU with an emphasis on speed and stability. The result is a physics engine that uses the CUDA architecture. It runs entirely on the GPU, handles collision detection, collision response and different forces like friction, gravity, contact forces, etc. It supports spheres, rods (which are similar to cylinders), springs, boxes and planes. It's also possible to construct compound objects by connecting basic primitives.Cílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
Keywords:
CUDA; game physics; GPGPU; OpenCL; physics engine; physics simulation; CUDA; GPGPU; simulace fyziky
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49637