Original title:
Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice
Translated title:
Role of the Media in Shaping Public perceptions and Political thinking in Czech Republic.
Authors:
Mácha, Slavomír ; Stracený, Josef (advisor) ; Havlík, Radomír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Titul a jméno autora: Bc. Mácha Slavomír Název katedry a fakulty: Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogická fakulta Univerzita Karlova Praha Obor: Navazující magisterský, Učitelství pro střední a vyšší odborné školy Základy společenských věd, filosofie a etiky Název diplomové práce: Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice Vedoucí diplomové práce: PhDr. Josef Stracený, CSc Počet znaků: 202412 Počet stran: 97 + přílohy Počet příloh: 1 Počet titulů použité literatury: 56 Počet internetových odkazů: 33 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: role médií, politický marketing, politické myšlení, veřejné mínění, mediální manipulace, funkce médií, reklama v politice, učinky zpráv, aktivní a pasivní publikum, volič, občan, sociální sítě, Tato práce si klade za cíl prokázat roli médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice. Metodou práce byla analýza odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Role médií při utváření veřejného mínění a názory na významné politické i sociální problémy jsou dlouhodobě předmětem výzkumu. Je všeobecně uznáváno, že vše co víme, co si myslíme a v co věříme, že se děje ve světě, má někdy tvar formovaný dle toho, jak jsou události prezentované v médiích.Author's name: Bc. Mácha Slavomír School: Social Science & Philosophy Dept. Faculty of Education Charles University, Prague Graduate Program (Single Major): Master Degree (Mgr.) in Teaching Social Sciences, Philosophy, and Ethics in High Schools and Higher Professional Schools Title: The Role of the Media in Shaping Public perceptions and Political thinking in the Czech Republic Consultant: PhDr. Josef Stracený, CSc Number of pages: 97 + 1 attachments Number of attachments: 1 Number of marks: 202412 Number of literature: 56 Number of web pages: 33 Year: 2012 Key words: role of the media, political marketing, political thinking, public opinion, media manipulation, media function, advertising in politics, message effects, active and passive audience, voter, citizen, social networks, This thesis aims to prove the role of media in shaping the public perception and political thinking in the Czech republic. Thesis was worked up by analysing specialised literature concerning the above topics. The role of the media in shaping the public opinion and the views of major political and social problems are being investigated in the long-term surveys. It is legitimate (nebo generally accepted) that all we know, believe or think about what happens in the outside world is sometimes shaped into a form that reflects...
Keywords:
active and passive audience; advertising in politics; citizen; media function; media manipulation; message effects; political marketing; political thinking; public opinion; role of the media; social networks; voter; aktivní a pasivní publikum; funkce médií; mediální manipulace; občan; politické myšlení; politický marketing; reklama v politice; role médií; sociální sítě; učinky zpráv; veřejné mínění; volič
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49502