Original title:
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Assessment and self-assessment in physical education at primary school
Authors:
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (advisor) ; Hrabinec, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.This thesis is focused on assessment in physical education and its impact on pupils' self-esteem and self-assessment. The theoretical part consists of personality and social characteristics of a child under school age, self-analysis as components of human self- mastery, and finally the theoretical content and forms of assessment at primary school with an emphasis on its objectives. The key chapter is the theoretical description of the concepts of evaluation in physical education. Research section is then devoted to determining the impact on self-assessment by comparing the parallel surveys and exploration of current trends in assessment in physical education.
Keywords:
Evaluation; physical education; self-evaluation; hodnocení; sebehodnocení; sebepojetí; slovní hodnocení; tělesná výchova; známkování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49320