Název:
Komunikace radnice s občany. Případová studie na městské části Praha 4
Překlad názvu:
Communication of municipality with citizens. Case study at municipal part Prague 4
Autoři:
Ramíková, Hana ; Čermák, Daniel (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá komunikací radnice Prahy 4 a občanů této městské části, a to nejen z technického, ale i kvalitativního hlediska. Názory občanů byly získány z ankety a hlubší vhled do problematiky poskytly rozhovory s představiteli neziskového sektoru a zástupci radnice na Praze 4. V první teoretické části je občanský sektor představen jako jeden z regulátorů života ve společnosti. Stručně je popsán také vývoj občanského sektoru v českých zemích. Dále jsou uvedeny právní formy, kterých neziskový sektor v ČR nejčastěji nabývá. Také stručně shrnuji práce věnující se stejnému tématu. V praktické části jsou pak představeny hlavní komunikační nástroje, které využívá městská část Praha 4 ke komunikaci se svými občany. Dále pak práce předkládá výsledky názorového průzkumu konaného na Praze 4 a rozebírá rozhovory s představiteli neziskových organizací a radnice na Praze 4. Práce se zabývá také stížnostmi, peticemi, podněty a žádostmi o informace podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, které přichází na radnici této městské části. Závěrečná část se věnuje celkovému zhodnocení situace v komunikaci na Praze 4 a předkládá doporučení a možná řešení, která by mohla situaci v komunikaci a informovanosti ještě vylepšit.This graduation thesis talks about the communication of citizens and municipality at Prague 4. It not only desribes the means of communication and information sharing, but tries to evaluate it as well. In the theoretical part it presents the civil sector as a part of life in society and it shows how does it cooperate with the two other regulators of social life - state and market. There is also shortly presented history of civil sector in Czech countries. In the second part there are presented main means of communication and information providing that are used at a municipality of Prague 4, then it presents the results of public research and interviews with representatives of non-profit organizations working at Prague 4. It also shows how people use institution of complaints and petitions and the possibilities given by Act 106/1999 Coll., on Free Access to Information. In the final part we can see the evaluation of the situation on the field of communication and information and gives also some recommendations how to make the situation even better.