Original title:
Specifické poruchy učení u dětí na 1.stupni ZŠ a možná řešení
Translated title:
The specific disturbances learning children's in a primary school and some methode of solutions
Authors:
Fafejtová Táborská, Andrea ; Vítečková, Michaela (advisor) ; Krykorková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V této diplomové práci se zabývám problematikou specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ a uvádím možná řešení. Vzhledem k provedené výzkumné sondě se v praktické části práce zaměřuji na specifickou poruchu psaní- dysgrafii. Diplomová práce obsahuje nejen teoretické poznatky, které jsem musela nastudovat k dané problematice, ale i praktickou část. Do praktické části jsem zahrnula výzkumnou sondu, která byla zaměřena na pozorování dvou chlapců při práci v pedagogicko- psychologické poradně. Praktickou část jsem vhodně doplnila příslušnými kazuistikami.This thesis I deal with the issue of specific learning disabilities among students at 1 primary school and mention possible solutions. Due to the research carried out by the probe in the practical part of the work focuses on the specific disorder, dysgraphia writing. The thesis contains not only theoretical knowledge that I had to study the issue but a practical part. The practical part of my research included a probe that focused on observations of two boys while working in educational and psychological counseling. The practical part, I would usefully complement the relevant case report.
Keywords:
basic school; communication; cooperation; diagnosis; education; evaluation; family; Pedagogical - Psychological Consultancy; remedy; repair; specific learning disorders; student; diagnostika; hodnocení; komunikace; náprava; pedagogicko-psychologická poradna; rodina; specifické poruchy učení; spolupráce; výchova; zlepšení; základní škola; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48816