Original title:
Proces pilotní standardizace české verze dotazníku SERVQUAL pro oblast sportovních služeb
Translated title:
Standardization of Czech version of Servqual for sport services nebo jen Servqual for sport services in Czech environment
Authors:
Vašenda, Michal ; Šíma, Jan (advisor) ; Pecha, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce:Proces pilotní standardizace české verze dotazníku SERVQUAL pro oblast sportovních služeb. Cíle práce: Diplomová práce si klade za cíl zahájit proces standardizace české verze dotazníku SERVQUAL v oblasti fitness a rekreačního sportu a připravit tak půdu pro jeho budoucí použití v praxi. Metoda: Dotazník SERVQUAL byl nejprve přeložen do českého jazyka a distribuován do dvou fitness v průběhu půl roku. Pomocí teorie zobecnitelnosti byla zjištěna reliabilita a faktorové analýzy vnitřní struktura tohoto nástroje. Výsledky: Přináší informace o použití této metody měření kvality služeb pro oblast fitness v české republice. Formuluje doporučení pro další úpravy a použití dotazníku v českém prostředí. Klíčová slova: Kvalita služby, Měření kvality služeb, Teorie zobecnitelnosti, Faktorová analýza Výzkum je financován z prostředků Grantové agentury Univerzity Karlovy, projekt č. 267811 Měření kvality sportovních služeb v oblasti fitness(EN) Title: The process of pilot standardization of the Czech version of the questionnaire SERVQUAL for the sports services indurty. Objectives: This paper focus is to initiate the standardization process of the Czech version of the SERVQUAL questionnaire for fitness and recreational sport and prepare the ground for its future use in practice. Methods: First was SERVQUAL questionnaire translated into Czech language and distributed to two fitness centers during six months period. Then using Generalizability theory and faktor analysis the reliability and internal structure of this instrument was examined. Results: Provides information about use of this instrument in assesing service quality of fitness centers in Czech republic . Proposes recommendations for further modification and use the questionnaire in the Czech environment. Key words: Service quality, Measurement of service quality, Generalizability theory, Factor analysis. This research was supported by the Grant agency of Charles University, project no. 267811 Measuring sport services quality in fitness industry
Keywords:
Factor analysis; Generalizability theory; Measurement of service quality; Service quality; Faktorová analýza; Kvalita služby; Měření kvality služeb; Teorie zobecnitelnosti
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48743