Název:
Nedovolená srovnávací reklama
Překlad názvu:
Prohibited comparative advertising
Autoři:
Křenková, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce, Nedovolená srovnávací reklama, se zabývá nedovolenou srovnávací reklamou podle české právního řádu a právního řádu Evropské unie. Cílem této práce je především pojednat o tom, co činí srovnávací reklamu nedovolenou. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol pojednávajících o základních pojmech, o vývoji právní úpravy na území České republiky, o právní úpravě srovnávací reklamy v českém a unijním právu a o samoregulaci reklamy. Stejně jako se vyvíjel přístup společnosti k reklamě jako takové, tak se také vyvíjel postoj společnosti ke srovnávací reklamě. Právní úprava nekalé soutěže v České republice má svůj původ už v rakousko-uherské monarchii. Po první světové válce se Československá republika jako nově vytvořený stát stala členským státem Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví, čímž se mimo jiné zavázala zajistit příslušníkům ostatních zemí unie vhodné zákonné prostředky k potlačení nekalé soutěže. Na základě tohoto závazku byl přijat zákon o ochraně proti nekalé soutěži, který je inspirací pro aktuálně platné právní předpisy týkající se nekalé soutěže. Právní úprava srovnávací reklamy spadá do práva nekalé soutěže. Právo nekalé soutěže pak patří k širšímu právnímu odvětví soutěžního práva. Právní úprava nekalé soutěže a v jejím rámci...Prohibited comparative advertising The Diploma thesis, Prohibited comparative advertising, deals with prohibited comparative advertising according to Czech legislation and legislation of the European Union. The aim of the thesis is primarily to deal with what makes comparative advertising unlawful. The diploma thesis is divided into four chapters: terminology, development of the legislation in the Czech Republic, comparative advertising legislation in the Czech Republic and the EU legislation, and self regulation of advertising. The attitude of the society to advertising as such has been developing as well as the attitude of the society to the comparative advertising. The legal regulation of unfair competition in the Czech Republic has its origins in the Austro-Hungarian monarchy. After the First World War, the newly created state of the Czechoslovak Republic, became a member state of the Paris Convention for the Protection of Industrial Property. Thus, it bound itself to ensure appropriate legal remedies for nationals of other countries in the Union to suppress unfair competition. Based on this commitment, the Act on Protection Against Unfair Competition, which is the inspiration for the currently valid legislation on unfair competition, was adopted. The legal regulation of comparative advertising...
Klíčová slova:
Nekalá soutěž; Srovnávací reklama; Comparative advertising; Unfair competition