Original title:
Uplatnění hudebně pohybových aktivit ve výchovně vzdělávacích činnostech MŠ aneb Putování s písničkou
Translated title:
Application of a musical activities in language education and training activities of MŠ or Traveling with a song
Authors:
Fišerová, Šárka ; Kodejška, Miloš (advisor) ; Bajerová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je uplatnění hudebního pohybu v ŠVP a hledání možností a způsobů rozvoje poznatků a dovedností předcházejících čtení i psaní dítěte před vstupem do ZŠ prostřednictvím hudebně pohybových činností. Získávání jazykových dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a jazykových dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.The theme of the master theses is the application of music and movement in the search options and ŠVP and the search for possibilities and ways of developing knowledge and skills of reading and writing prior to the child before entering the school through music and movement activities. Acquiring language skills in preschool children is realized through integrated teaching with appropriate psychological aspects. Experimentally verify the connection of music and language skills. It will be appropriate material for educational use in kindergartens.
Keywords:
aktivity and experience learning; body play; characteristics of childrens perception; integrative pedagogy; Key words Pre-school age; language propaedeutic; playing Orff s instruments; polyaesthetic education; sense integration; charakteristika dětského vnímání; hra na tělo; integrativní pedagogika; jazyková propedeutika; Klíčová slova Předškolní věk; Orffovy nástroje; polyestetická výchova; smyslová integrace; činnostní a prožitkové učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45427