Original title:
Systém výchovného poradenství na základních školách
Translated title:
The system of educational and vocational guidance in primary schools
Authors:
Vondráčková, Denisa ; Vítečková, Michaela (advisor) ; Krykorková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.The objective of this Thesis is a theoretical analysis of the educational counselling system and an analysis of the contemporary educational counselling system at primary school facilities in Usti nad Labem. The theoretical part disserts upon a system of school counselling services and from its structure resulting educational counselling system at primary schools. Theoretical experiences are then transformed into practical analysis of the Usti nad Labem educational counselling system settings which is amended by an investigation in the participiant institutions and an empirical probe, having been made with the usage of survey questionnares, between educational counsellors at primary schools in the city.
Keywords:
a carreer advisory; a primary school; a school counselling department; an educational counselling; an educational counsellor; primary prevention; School Code; School counselling services; kariérní poradenství; primární prevence; výchovné poradenství; výchovný poradce; základní škola; Školské poradenské služby; školské poradenské pracoviště; školský zákon
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44728