Original title:
Výuka čtení u žáků s vývojovými poruchami učení na málotřídní škole
Translated title:
Reading lessons for children with learning disabilites at small school
Authors:
Žaloudková, Jitka ; Wildová, Radka (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá otázkami výuky čtení u dětí na malotřídní škole. Pozornost je věnována zejména výuce dětí s poruchami čtení. Teoretická část specifikuje poruchy učení a metody práce, které vedou k úspěšnému nácviku čtenářských dovedností. Praktická část zahrnuje příklady práce s dětmi na ZŠ Josefa Suka a MŠ Křečovice, zpracování materiálů pro výuku čtení jak dětí bez vývojových poruch učení, tak s poruchami a ověření materiálů v praxi.This master thesis deals with the questions of teaching the small school children to read. Particularly, there is paid attention to teaching children with reading disorders. The theoretical part of the thesis specifies the reading disorders and the methods of work which lead to the succesful training of the reading abilities. The practical part of the thesis subsumes working with children of the small school "ZŠ Josefa Suka" and the kindergarten "MŠ Křečovice,preparing materials for teaching reading to either children without any learning disabilites or those with disabilites and verifying the materials in practical training.
Keywords:
analytic-synthetic method; Disabilites; individual educational program; methods and forms of redress at SPU; small class school; Specifics learning; analyticko- syntetická metoda; Individuální vzdělávací program; metody a formy práce při nápravě SPU; málotřídní škola; reedukace; Specifické poruchy učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43605