Original title:
Komparace integrace žáka-cizince ve Francii a v České republice
Translated title:
Comparison of the school integration of immigrant children in France and in the Czech Republic
Authors:
Mohrová, Eliška ; Klinka, Tomáš (advisor) ; Kalfiřtová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] česky: Název diplomové práce: Komparace integrace žáka-cizince ve Francii a v České republice Klíčová slova: ENAF, FLS, CLA,CLIN, primo-arrivant, integrace, inkluze, francouzské školství, české školství, žák s OMJ, žák-cizinec Abstrakt: Diplomová práce, Komparace integrace žáka-cizince ve Francii a v České republice, má za cíl podat ucelený popis a porovnat situaci integrace cizinců do francouzského a českého školství. Srovnáním přístupů k inkluzi těchto žáků se speciálními vzdělávacími potřebami bych ráda našla nové možnosti řešení dané problematiky v České republice. Práce je založena na vlastních zkušenostech s danou problematikou v české i francouzské realitě, dále čerpá z rozhovorů pedagogů a odborníků z praxe a je podpořena samostatným dotazníkovým šetřením, který probíhal mezi učiteli v Čechách i ve Francii.Annotation: Title of the thesis: Comparison of the school integration of immigrant children in France and in the Czech Republic Keywords: ENAF, FLS, CLA, CLIN, primo-arrivant, integration, inclusion, French education system, Czech education system, pupil - foreigners in secondary school Abstract: The thesis Comparison of the school integration of immigrant children in France and in the Czech Republic, with the aim of providing a comprehensive description and comparison of the integration of immigrant children into French and Czech schools. I would like to find new ways of managing the problem in the Czech Republic by comparing these two approaches to educational systems for pupils with special educational needs. The work is based on my own experience with this problem in Czech Republic and the reality in France, also draws on interviews with educators and practitioners and is supported by a separate survey which was conducted among teachers in the Czech Republic and France.
Keywords:
CLA; CLIN; Czech education system; ENAF; FLS; French education system; inclusion; integration; primo-arrivant; pupil - foreigners in secondary school; CLA; CLIN; ENAF; FLS; francouzské školství; inkluze; integrace; primo-arrivant; české školství; žák s OMJ; žák-cizinec
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/41819