Název:
Životní styl a konzumace luxusního zboží vysokopříjmové skupiny obyvatelstva ČR
Překlad názvu:
Lifestyle and Consumption of Luxury Goods of the Upper-class Population in the Czech Republic from a marketing Point of View
Autoři:
Babická, Barbora ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Obluk, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se snaží zmapovat životní styl a konzumaci luxusního zboží vysokopříjmové skupiny obyvatelstva České republiky a zároveň zkoumá, na kolik se tato skupina obyvatel nechá zlákat samotnými výrobky a reklamou. Vzorkem, na kterém se analýza uskuteční, je deset respondentů, s nimiž bude proveden hloubkový rozhovor a následná analýza. V první části práce bude stanoven teoretický základ a vymezení základních pojmů. K tomu jsou využité existující české a dostupné zahraniční publikace, obecně pojednávající o dané problematice. Nezbytnou kapitolou teoretické části je také popsání metodiky. Druhá část se věnuje praktickému výzkumu a analýze výsledků. Důležitou součástí pasáže jsou mentální mapy, které zachycují konzumaci a životní styl vysokopříjmové skupiny obyvatelstva České republiky.This thesis seeks to map out the lifestyle and consumption of luxury goods of the high-income segment of population of the Czech Republic, it also examines to what extent the high-income section of population lets advertisement media and the products them selves to seduce them. The sample used for carrying out the analysis is composed of ten respondents, which will be subject to an in-depth interview and subsequent analysis. The first part of the thesis will establish a theoretical basis and the definition of basic concepts. Existing czech and available foreign publications generally dealing with this issue are utilized for this objective. An essential chapter of the theoretical section is also the description of the methodics. The second part focuses on practical research and the analysis of results. An important component of the passage is the incorporation of mental maps showing the consumption and lifestyle of the high-income population segment of the Czech Republic.
Klíčová slova:
hyperkonzumerismus; konzumace luxusního zboží; Luxus; ostentativní spotřeba; racionalizace; vysokopříjmová skupina obyvatel; consumption of luxury goods; high-income population; hyperconsumption; Luxury; ostentatious consumption; rationalization