Original title:
Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
Translated title:
Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
Authors:
Zajíček, Petr ; Wilkie, Alexander (advisor) ; Křivánek, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Ray tracing acceleration methods are usually applied to scenes defined by triangle meshes.These scenes contain a large number of triangles. In contrast, CSG scenes contain orders of magnitude less more complex primitives primitives. In this thesis we will present the Operation KD-tree. This acceleration method applies the KD-tree --- modern acceleration method developed for triangle meshes --- directly to the CSG scene. This is done on the premise, that the huge reduction in primitive count will yield enhanced performance, when rendering a scene using CSG instead of triangle meshes.Metody pro urychlení sledování paprsku jsou obvykle použité při práci se scénami které jsou definované trojúhelníkovými sítěmi.Tyto trojúhelníkové sítě však obsahují velké množství trojúhelníků. Na rozdíl od trojúhelníkových sítí obsahují CSG scény malé množství komplexních primitiv. V této práci představíme metodu Operační KD-strom. Tato urychlovací metoda aplikuje metodu KD-stromů --- jedna z moderních urychlovacích struktur vyvinutých pro trojúhelníkové sítě --- přímo na CSG scénu. Předpoklad je že velké snížení počtu primitiv urychlí renderování, pokud se místo trojúhelníkových sítí použije CSG scéna.
Keywords:
CSG scenes; KD-tree; Ray-casting acceleration; CSG scenes; KD-tree; Ray-casting acceleration
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40164