Original title:
Rozvoj pohybových návyků a dovedností u dětí na pražských školách
Translated title:
Development of kinetic habits and skills within Prague schools children
Authors:
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (advisor) ; Přívratský, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit motorické testy a podle různých kritérií vybrat jedince, kteří byli podrobeni těmto testům. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsem shrnula problematiku pohybu a další navazující témata. V praktické části jsem využila metodu testování. Následně po provedení testů s vybranými jedinci jsem vyhodnotila výsledky, které jsem porovnala s odbornou literaturou (viz. Měkota). Mohla jsem tak vyhodnotit, zda se shodují či neshodují se správným motorickým vývojem dětí v jednotlivých motorických schopnostech (síla, rychlost, vytrvalost, obratnost, pohyblivost). Klíčová slova: motorické testy, pohyb, motorický vývoj, motorické schopnostiThe aim of my thesis was to create motor tests and to chose individuals, who did these tests, according to different criteria. My thesis consists of a theoretical part and practical part. In the theoretical part, I have summarised the issues of physical activity and other related topics. In the practical part I have used a testing method. After carrying out the tests with selected individuals I analysed the results. I compared them with specialized literature (see Měkota) and evaluated them, whether they correspond or not with the correct motor development of children in various motor skills ( strength, speed, endurance, dexterity and agility). Keywords: motor tests, exercise, motor development, motor skills
Keywords:
children; development; exercise habits; prague schools; skills; dovednosti; děti; pohybové návyky; pražské školy; rozvoj
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/39067