Original title:
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Translated title:
Computer at home and at school with regard to the risks to the childs personal development
Authors:
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (advisor) ; Horník, Vlastimil (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.This thesis on "Computer at home and at school, having regard to the risks to the child's personality development", discusses how to use computers in school, especially in the education, home and leisure of the child. Work emphasizes the risks resulting from improper use of information and communication technology (especially computers and the Internet) and offers solutions to minimize these risks. The aim is to acquaint the reader with the emerging phenomena due to using computers, such as the already extensive social networking, cyberbullying and "addiction" emerging on the Internet and computer games.
Keywords:
addicition; CD-ROM; computer; computer games; cyberbullying; e-learning; education; internet; media education; minimize risk; school; social networking; teaching; CD-ROM; e-learning; internet; kyberšikana; mediální výchova; minimalizace rizik; počítač; počítačové hry; sociální sítě; vyučování; vzdělávání; závislost; škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38464