Název:
Využití médií pro tvorbu mediálního obrazu Jaromíra Nohavici
Překlad názvu:
The Use of Media to Create a Media Image of Jaromír Nohavica
Autoři:
Němečková, Petra ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Záměrem této bakalářské práce je přiblížení postupů využitých při tvorbě mediálního obrazu písničkáře Jaromíra Nohavici. První kapitola definuje public relations a osobnostní marketing, fenomény image a pověst. Druhá kapitola je zaměřená na kariéru Jaromíra Nohavici od počátku až do roku 2010. Třetí kapitola je věnovaná analýze výroků a činů Jaromíra Nohavici ve vztahu ke tvorbě mediálního obrazu, mediální komunikace a osobnostního marketingu. Jako příklady dopadu jeho sebe-propagační činnosti jsou v práci užity statistiky prodejnosti hudebních nosičů zveřejněné Mezinárodní federací hudebního průmyslu, výsledky hudebních cen Akademie populární hudby a anket Český slavík a Žebřík. Cílem práce bylo zmapovat postupy komunikační a marketingové činnosti Jaromíra Nohavici a jejich výsledky v praxi. Práce měla sloužit jako vodítko pro zájemce o osobnostní marketing a public relations, tvorbu mediálního obrazu a jejich účinnost.The intention of this work is to approach the practice used in the creation of the media image of the singer-songwriter Jaromir Nohavica. The first chapter defines the conception of public relations, personal marketing, the phenomena of image and reputation. The second chapter focuses on Jaromir Nohavica's career from the beginning until the year 2010. The third chapter is devoted to an analysis of statements and actions of Jaromir Nohavica in relation to the creation of the media image, media communication and personal marketing. Music record sale statistics published by the International Federation of Phonographic Industry, results of the Academy of Popular Music Awards (Akademie populární hubdy), Český slavík and Žebřík are used as examples of the impact of his self-promotional activities. The aim was to map the processes of communication and marketing activities of Jaromír Nohavica and their impact in practice. This thesis should serve as a guide for those interested in personal marketing and public relations, the creation of media image and their effectiveness.
Klíčová slova:
Jaromír Nohavica; marketingová komunikace; mediální komunikace; osobnostní marketing; osobnostní public relations; public relations; Jaromir Nohavica; marketing communication; media communication; personal marketing; personal public relations; public relations