Original title:
Hodnocení plavecké úrovně dětí mladšího školního věku a jejich úspěšnost v testu souvislého plavání
Translated title:
Swimming level classification of young school age children and their success in a long distance swimming test
Authors:
Nováková, Martina ; Čechovská, Irena (advisor) ; Peslová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] ě dětí mladšího školního věku a jejich úspěšnost v testu ovnat a vyhodnotit počáteční a konečný uplavaný stav v testu á testováním zkoumaného souboru osob nám po statistickém zpracování y: ěnu v uplavané vzdálenosti v testu souvislého plavání dětí čová slova: ěk, vytrvalostní schopnosti Název práce: Hodnocení plavecké úrovn souvislého plavání Cíle práce: Cílem naší práce je por souvislého plavání, který je součástí jednoho plaveckého kurzu. Metodika práce: Data získan poukázala na plaveckou výkonnost dětí mladšího školního věku. Po porovnání výsledků před a po ukončení plavecké výuky jsme stanovili zlepšení, zhoršení či stagnaci plavecké výkonnosti u dětí mladšího školního věku v testu souvislého plavání v soukromé plavecké škole Jablonec nad Nisou. Výsledk Zaznamenali jsme zm mladšího školního věku. Děti prokázaly zlepšení plavecké výkonnosti na konci plavecké výuky. Ukázaly se i rozdíly v překonané vzdálenosti mezi dětmi z druhých tříd a dětmi ze třetích tříd. Klí dší školní vPlavání, mla 2Title: Swimming level classification of young school age children and their success in a long distance swimming test Work objectives: The outcome of our work is comparison and evaluation of the initial and final swimming lenght in a test of long distance swimming. This test is taken during one swimming course. Methodology: Data which were obtained by testing a certain group of people and were statistically processed, showed the swimming level and performance of the young school age children. We determinated an improvement, a downgrade or a stagnancy of swimming level of the young school age children in the test of long distance swimming before and after each swimming course at the Jablonec nad Nisou swimming school. Results: As a result we detected a change in swimming lenght in the test of continuous swimming of young school age children. Children demonstrated an improvement of swimming performance at the end of the swimming class. Further more, the results showed us differences in swimming lenght amoung children from the second and third grade. Key words: Swimming, young school age, endurance skills 3
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/33794