Název:
Analýza současných učebnicových souborů z hlediska osvojení pravopisu
Překlad názvu:
Analysis of textbooks complexes from the spelling point of view
Autoři:
Jäschkeová, Barbora ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části jsou vymezené pojmy: co je to učebnice, jaké jsou její funkce. Kriteria výběru učebnice a kriteria analýzy učebnice. Součástí výzkumu bylo zjistit, jaké vyvolala reforma německého jazyka reakce v Čechách, v samotném Německu a v zahraničí. V praktické části je cílem výzkumu zjistit, jakým způsobem se pravopis na školách vyučuje, jak přistupují k osvojování pravopisu jednotlivé učebnice, jak čeští žáci zvládají nová pravidla německého pravopisu a jaký přístup mají učitelé.The title of my diploma work is The analysis of textbooks complexes from the spelling point of view. There are defining concepts in the theoretical part: what the textbook is and its functions, criterions of the choice of a textbook and criterions of the analysis of a textbook. The aim of this research in the practical part is to find out the spelling methods of teaching at schools, the various textbook approach how to learn spelling and how the Czech pupils cope with the new rules of the German spelling.