Název:
Breakcore - kulturní analýza urbánního elektronického žánru Breakcore
Překlad názvu:
Breakcore: Blurring the Lines - Cultural Analysis of Urban Electronic Genre Breakcore and Ethnographic Case Study of Cuban Magic Santería in Music of Otto Von Schirach
Autoři:
Morávková, Lenka ; Cseres, Josef (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Diploma thesis "Breakcore: Blurring the Lines. Cultural Analysis of Urban Electronic Genre Breakcore and Ethnographic Case Study of Cuban Magic Santería" deals with urban electronic genre breakcore. First part concerns cultural theoretical signs of genre such as speed, technology, performance, connotation of music samples and political aspect of breakcore. Second part presents an ethnographic case study of breakcore musician Otto Von Schirach. Founded on a semiologic analysis of promotional materials it deals with communication of Cuban magic Santería and other spiritual contents involved in electronic music and performance of Otto Von Schirach. It situates the artist as a first generation Cuban immigrant in Miami, to whom spiritual background and ritual character of live concerts serves as an instrument of an assimilation strategy and bounds him with family and translocal Cuban culture heritage.Diplomová práce Breakcore: Blurring the Lines. Cultural Analysis of Urban Electronic Genre Breakcore and Ethnographic Case Study of Cuban Magic Santería se zabývá urbánním elektronickým žánrem breakcore. Úvodní část rozebírá kulturně teoretické znaky žánru jako je rychlost, technologie, performance, konotace hudebních samplů a politický aspekt breakcoreu. Druhá část je etnografickou případovou studií breakcoreového hudebníka Otta Von Schiracha. Odráží se od semiologické analýzy jeho propagačních materiálů a zaměřuje se zejména na způsob komunikace kubánské magie Santería a dalších spirituálních obsahů v elektronické hudbě a performanci Otta Von Schiracha. Představuje jej jako zástupce první generace kubánských imigrantů v Miami, jemuž spirituální zázemí a rituální charakter jeho koncertů slouží jako asimilační strategie a navázání pouta s rodinným a translokálním kubánským odkazem.