Název:
Průzkum úrovně znalostí žáků z oblasti ruských reálií na ZŠ
Překlad názvu:
Pupils' knowledge level research related to aspects of Russian life and customs
Autoři:
Rybková, Dana ; Folprechtová, Jana (oponent) ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem diplomové práce je studie znalostí reálií Ruska u žáků 2. stupně základních škol. Práce zkoumá rozdíly v úrovni vědomostí z této oblasti zejména mezi žáky s výukou ruštiny a žáky, kteří že ruskému jazyku neučí, ale věnuje se této problematice také vzhledem mezipředmětovým vztahům. Hypotézu předpokládající, že skupiny žáků s výukou ruštiny mají hlubší znalosti, přičemž určitou úroveň vědomostí o reáliích Ruska mají díky mezipředmětovým vztahům všichni žáci, má potvrdit, či vyvrátit praktický průzkum metodou dotazníků a jeho následné vyhodnocení. Výsledkem průzkumu je zjištění, že rozhodující pro dobrou úroveň znalostí je dostatečná časová dotace výuky, fungující mezipředmětové vztahy a didakticky řízená motivace žáků.SUMMARY: Elementary school pupils' knowledge of aspects of Russian life and customs is the prime object of this diploma thesis. The thesis inspects this field differences among students taught Russian language and those who are not educated in Russian, as well as it considers the cross-curricular activities. The main hypothesis presumes to find the group educated in Russian in better knowledge conditions while all of the students are supposed to be equipped well with information - thanks to cross-curricular activities. The hypothesis is expected to be verified or refuted by the question-form method of the research and following datarevaluation. Research results bring a conclusion: sufficient time allocation, effective cross-curricular activities and didactically controlled motivation are the explicit knowledge level dominant factors.