Original title:
Vliv masmédií na politické myšlení a jednání občanů
Translated title:
Influence of Mass Media on Citizens` Political Thinking and Behaviour
Authors:
Petrová, Dita ; Havlík, Radomír (referee) ; Stracený, Josef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Dnes se již velmi konkrétně mluví o digitalizaci rozhlasu a televize. Přechod na digitální vysílání je prakticky jediný možný způsob, jak zvýšit počet celoplošných a regionálních televizních kanálů, kromě kabelové televize, jejíž zavádění je náročně na investice a je rentabilní pouze v hustě osídlených oblastech. Doplňkovými službami může být např. telefonní spojení, šíření internetu apod. V tomto případě mluvíme o multiplexování. (Musil, 2003, s. 153) To do značné míry může ovlivnit především mladé lidi, kterým je tento tryskový rozvoj elektronických médií vlastní a my se tak dočkáme jejich aktivního zapojení do politiky. To však musí přinést i nový směr a změny do politiky. Politika se však v současné době dostává do velmi negativního světla. Je v ní příliš vulgarizace, vulgarizace, agresivity a úplně se vytratila politická kultura volených zástupců. Jejich jednání a vystupování je krokem zpět.This thesis analyses the emergence and history of modern Czech media and characterizes public opinion and political culture in the context of both positive and negative influences of media on voters. It points out the important role of journalists in the world of media and the function of "Ethic Codex of Journalists". An important part of the thesis deals with research on media influence on political thought and citizens' behaviour with a reference to Czech parliamentary elections of2006.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15381