Original title:
Didaktika akrobatických činností v akrobatickém rokenrolu
Translated title:
Didactic of acrobatic movements in acrobatic rock"n"roll
Authors:
Stolín, Josef ; Kolbová, Kateřina (advisor) ; Chrudimský, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Didaktika akrobatických činností v akrobatickém rokenrolu Cíle práce: Cílem je soubor zargumentovatelných doporučení obsahu a procesu vyučování (tréninku) pro oblast technologickou, motoricko-funkční a také pro oblast dopomoci a materiálně-technickou. Metoda: Pozorování je uplatněné při získání informací o činnosti jednotlivých článků kinematického řetězce cvičenců. Metoda modelování je užita ke konstrukci modelového průběhu a komparace se zabývá rozdílnostmi mezi modelovým průběhem a stávající praxí. Výsledky: Didaktická doporučení a následné didaktické aplikace pro oblast technologickou, motoricko-funkční a také pro oblast dopomoci a materiálně technickou. Klíčová slova: Technický základ pohybu (TZP), profilující pohybová činnost, akrobatický rokenrol, didaktikaTitle work: Didactic of acrobatic movements in acrobatic rock'n'roll The objective of my thesis: Are argue recommendation content and of the process class (training) for region technological, motory- functional as well as for region right and materially- technical. Recommendations are described and visual document on DVD. Method: Sighting is exercise at obtaining information on activities single articles kinematics strings gymnast. Method simulation is utility to construction modeling course and comparing deal with distinctness among modeling course and current practice. Results: lntroduction case for wide practice and development competitive disciplina. Key terms: Technical basis of the movement, locomotive activities, acrobatic rock 'n' roll, analysis, didactic recommendations
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/13940