Original title:
Problematika vadného držení těla u dětí
Translated title:
Problems of children's wrong posture of body
Authors:
Ševelová, Zuzana ; Hošková, Blanka (advisor) ; Malá, Michaela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Název práce v angličtině: Problematika vadného drženi těla u děti Problems ofchildren's wrong posture ofbody Zuzana ŠevelováJméno diplomanta: Studijní obor: Jméno §Ic.olitele: Cíle práce: Metoda: Výsledky: Klíčová slova: Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených Doc. PhDr. Blanka Hošková, CSc. Cflem práce je zdokumentování vývoje vadného drženi těla dětí, které byly účastniky tábora v letech 2004 - 2006. Formou vnitroskupinového dlouhodobého experimentu bylo provedeno pozorování vývoje jedinců a jejich změn vlivem intervenčního pohybového programu na základě kineziologického rozboru. Práce shrnuje a charakterizuje vadné drženi těla u vybrané skupiny dětí. Výsledky mají informativní charakter. Vadné drženi těla, svalová dysbalance, skolióza, plochá noha, nadváhaName of diploma work: Problematika vadného držení těla u dětí Name of diploma work in English:Problems ofchildren's wrong posture ofbody Name ofdiplomate: Field of study: Name oftutor: Aim ofwork: Method: Results: Keywords: Zuzana Ševelová Physical and working education for health handicapped Doc. PhDr. Blanka Hošková, CSc. The aim of this work is to document progression of children's wrong body posture, who have attended summer camp in years 2004-2006. Using the form of inter-group long-term experiment had been done an observation of progression of individuals and their change caused by interventional motion program based on a kinesiological analysis. The work summarizes and characterizes the wrong body posture on selected group of children. The results have informative character. Wrong body posture, muscular dysbalance, scoliosis, fiat foot, overweight.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/13913