Original title:
Současný učitel
Translated title:
Contemporary teacher
Authors:
Vorlíčková, Zuzana ; Spilková, Vladimíra (advisor) ; Křivánek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora.This thesis deals in its theoretical part with the teachers' profession, its historical development, current status, its problems as well as the transformation of the Czech schooling system after 1989. The practical part focuses on determining how much the teachers and parents are familiar with the curriculum reform, and their opinions on it. Attachments contain questions that were given to teachers, samples of questionnaires filled out by parents, the Teachers' Charter and the Articles of the Czech Pedagogical Chamber civic association.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12475